Kampanie dla nowych klientów: Schogetten i Thomas

Agencja marketingu influencerskiego BrandLift ma nowych klientów. Do grona firm, które korzystają z usług BrandLift dołączyły: Schogetten i Thomas. Dwa brandy powiększyły portfolio agencji. Głównym celem kampanii #WeLoveSchogetten było budowanie wizerunku marki oraz świadomości produktu na rynku polskim, pokazanie różnorodności oferty. Zaś kampania #Thomas_strażnikCzystości miała na celu promocję nowoczesnego odkurzacza.

Influencer marketing z roku na rok zyskuje na popularności. Blisko 30 proc. firm reklamuje za pomocą influencerów usługi i produkty z kategorii beauty, co piąta z kategorii „architektura, wnętrza i budownictwo”, a prawie 20 proc. turystykę i rekreację[1]. Influencer marketing wchodzi także w kategorie, które dotychczas nie korzystały z pomocy internetowych twórców. Jakie to kategorie? M.in. film, sztuka czy ekonomia i finanse.

Read more

BrandLift wzmacnia zespół

BrandLift – nowoczesna agencja marketingu influencerskiego, działająca z największymi markami, rozwija zespół. Do agencji dołączyła właśnie Malwina Dutkiewicz, która na co dzień prowadzi własnego bloga o tematyce kulinarnej. Nowy projekt manager ma wzmocnić struktury spółki, a także zadba o kompleksową realizację projektów dla klientów i prawidłowy przebieg kampanii.

Read more

Nowe rekomendacje UOKiK na temat oznaczeń reklamy w social mediach mają uporządkować rynek influencer marketingu

Zdaniem ekspertów, nowe rekomendacje UOKiK na temat oznaczeń reklamy w social mediach mają uporządkować rynek infuencer marketingu. Zbiór rekomendacji oznaczania reklamy w mediach społecznościowych powstał w efekcie konsultacji UOKiK z przedstawicielami twórców, agencji reklamowych i reklamodawców, po blisko roku od wszczęcia postępowania wyjaśniającego w sprawie kryptoreklamy w social mediach – podają Wirtualne Media.

Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift, chwali w rozmowie z Wirtualnemedia.pl rekomendacje prezesa UOKiK. Główni zainteresowani, czyli influencerzy, są obecnie pod presją obserwatorów – aż 76 proc. obserwatorów danego twórcy w social mediach nie ma nic przeciwko znakowaniu współprac. – To bardzo dobra informacja, że ludzie zaakceptowali fakt, iż influencerzy sprzedają produkty – komentuje Hertel. W ocenie ekspertki, dla influencerów znakowanie reklam może być kłopotliwe – na pewno zmniejsza ich zasięgi i może doprowadzić do sytuacji, gdy twórca nie wywiąże się z danego kontraktu. – Zwróćmy jednak uwagę na fakt, że influencer to jest jedna ze stron transakcji. Widzę taki bardzo duży fokus i koncentrację na influencerach, podczas gdy beneficjentami są 3 strony. To jeszcze podwykonawca i reklamodawca. I każda z nich powinna dbać o jakość prowadzonych kampanii – ocenia Karina Hertel.

Przeczytajcie cały artykuł na Wirtualnych Mediach: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-oznaczac-reklamy-w-social-mediach-rekomendacje-uokik

#GZM_MisjaMetropolia – nieszablonowa kampania dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

BrandLift – agencja marketingu influencerskiego, działająca z największymi markami – przygotuje i przeprowadzi kompleksową kampanię dla Górnośląsko-Zagłębowskiej Metropolii. Celem działań jest zbudowanie wiedzy o GZM, tak aby odbiorcy wiedzieli jakie są jej granice i kompetencje oraz jakie korzyści wynikają z nich dla mieszkańców i gości. W ramach prowadzonej akcji GZM chce pokazać innowacje jakie od lat na tym terenie ułatwiały ludziom życie oraz ludzi, którzy mimo również dziś wspólnie budują rozwiązania, ułatwiające funkcjonowanie. Kampania przez pokazywanie w sposób emocjonalny swoje unikalności ma budować markę Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to najmłodsza metropolia w Europie i pierwsza taka instytucja w Polsce. Tworzy ją związek 41 miast i gmin, zlokalizowanych w centralnej części województwa śląskiego. Obszar Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii to ponad 2,5 tys. km2, gdzie obok tradycyjnego przemysłu rozwijają się nowoczesne technologie, związane m.in. z branżą automotive, IT czy medycyną. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zamieszkiwana jest przez ok. 2,3 mln mieszkańców. GZM jest aktywna w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w następujących obszarach:

  • gospodarka
  • transport publiczny/Mobilność
  • edukacja
  • branże czasu
  • ochrona środowiska.

Aby zbudować wiedzę o obszarach kompetencji GZM postanowiła podjąć współpracę z agencją BrandLift i w nietypowy sposób pokazać życie w Metropolii.

#GZM_MisjaMetropolia, czyli poznaj GZM

Celem kampanii jest przede wszystkim promowanie obszarów i kompetencji GZM. W jaki sposób? W ramach „Misji Metropolia” wezmą udział:

  • Twórcy podejmują misję pokazania czym jest Metropolia w ujęciu zrównoważonej, zielonej Metropolii, transportu zbiorowego, nauki, gospodarki, inwestycji. Twórcy wcielą się w rolę edukatora i informatora o Metropolii. Będą także w kontakcie z mieszkańcami.
  • Przedstawiają atuty oni Metropolii i jej rozwoju precyzyjnie dopasowane do stylu prowadzonego kanału i stylu życia, jaki reprezentują. Osoby w wieku studenckim skupią się na ekologii, transporcie i nauce zaś przedstawiciele rodzin na aspektach lifestylowych, powiązanych z życiem rodzinnym. Zawsze w każdym przekazie pokazujemy konkretna korzyść.
  • Wysokozasięgowy influencer. Radek Kotarski zaprezentuje czym obecnie jest Metropolia, czym była w ujęciu historycznym oraz jakie obecnie niesie korzyści dla mieszkańców.

Kampania zorganizowana jest w formie „challange”. Kolejni twórcy rzucają wyzwanie dla innych zaangażowanych influencerów do pokazania/sprawdzenia atutów GZM zgodnie z ich stylem i prezentowaną tematyką.

Metropolia po raz pierwszy sięga po tak innowacyjny sposób promocji regionu. Wyzwania zaprezentowane przez twórców mają aktywizować mieszkańców i pokazywać atuty życia w Metropolii.

Po raz pierwszy sięgamy po narzędzie, jakim jest influencer marketing, by promować zalety płynące z życia na terenach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Po kampanii informacyjnej realizowanej za pomocą kanałów tradycyjnych przyszedł czas na bardziej nowoczesne myślenie o marketingu regionu. Wierzymy, że internetowi twórcy są bliżej odbiorców, przez co są wiarygodni. GZM ma wiele do zaoferowania w obszarach edukacji, gospodarki czy transportu. Chcemy burzyć stereotypy i pokazać, że jesteśmy nowoczesnym miejscem do nauki, pracy, życia codzinnego i umiemy o tum nowocześnie opowiadać – Daria Kosmala – dyrektor departamentu marki i komunikacji GZM.

GZM podkreśla, że za pomocą kampanii realizuje cele, do których należy m.in. promocji związku metropolitalnego i jego obszaru.

Influencer marketing pomaga w promocji regionów

Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift podkreśla, że influencer marketing wchodzi w nowe obszary.

GZM może być wzorem dla innych regionów Polski, jak prowadzić efektywną komunikację w nowoczesny sposób. Nasi twórcy przyjadą do Metropolii, będą edukować, a także wchodzić w interakcję z mieszkańcami. Poprzez taki sposób komunikacji burzymy stereotypy dotyczące danego zagadnienia i pokazujemy innowacyjne rozwiązania. Influencer marketing to silne narzędzie coraz chętniej wykorzystywane przez marki, a także samorządy. Inne regiony powinny także wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców i promować się w nowoczesny sposób – powiedziała Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift.

W kampanii wezmą m.in. udział m.in. Radosław Kotarski, który rzuca wyzwanie pozostałym twórcom. A także Krzysztof „Jankes” Jankowski popularny polski prezenter radiowy i telewizyjny, Jola Szymańska – dziennikarka i YouTuberka, Karol Werner autor bloga „Kołem się toczy”, autorzy kanału „5 sposobów na” czy Filip Nowobilski – Duży w Maluchu.

***

BrandLift to agencja marketingu influencerskiego działająca zgodnie z filozofią marketingu 4.0, realizująca kampanie na Instagramie, Tik Toku i innych kanałach społecznościowych. Firma specjalizuje się w łączeniu twórców z markami w ramach kampanii z nano- i mikroinfluencerami, jak również najbardziej wpływowymi i opiniotwórczymi postaciami ze świata social mediów. Agencja dysponuje autorską platformą technologiczną zapewniającą m.in. nadzór nad realizacją kampanii w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje światowej klasy narzędzia do weryfikacji influencerów pod kątem jakości i optymalizacji zasięgów. Agencja zbudowała autorską platformę do jak najbardziej efektywnego i skutecznego prowadzenia kampanii i automatyzacji całego procesu na linii Influencer – Agencja – Klient. Profile influencerów są szczegółowo analizowane pod kątem ich wiarygodności i deklarowanych parametrów kont, jak również dopasowywane do wymaganych do osiągnięcia wskaźników kampanii. MarTech BrandLift obsługuje m.in.: Beiersdorf, Avon, Hortex, Mars, Nestle, Henkel, Pepco, Rossmann, Aldi, Carrefour, Bausch&Lomb.

Kontakt dla mediów:

Paulina Stępień, Paulina.Stepien@38pr.pl, tel. 505-313-324

Podsumowanie letnich kampanii: Ziaja, Deichmann, Cocodrillo oraz Polish Soccer Skills

Wakacje to idealny czas by poprzez lekkie i ciekawe projekty dotrzeć do konsumentów. Szczególnie że podczas letnich miesięcy odbiorcy mają więcej czasu, by zadbać o siebie i swoje potrzeby. W związku z tym agencja BrandLift stworzyła angażujące kampanie dla uznanych marek, takich jak Ziaja, Deichmann, Cocodrillo i Polish Soccer Skills.

Letnie kampanie stworzone przez BrandLift wspólnie z klientami zachęcają do poświęcenia uwagi sobie, a także swoim dzieciom. Wraz z Ziają agencja opracowała akcję #Ziaja_AnanasowyZawrótGłowy, która polecała wegańskie i energetyzujące kosmetyki marki. Do współpracy zaproszono influencerki z różnych kategorii branży beauty: ciało, włosy, pielęgnacja.

Dla Cocodrillo agencja zrealizowała kampanię #Coccodrillo_PierwszeMomenty, która była adresowana do rodziców nowo narodzonych dzieci. Podczas projektu influencerzy w naturalny sposób opowiadali o pierwszych momentach życia swojego dziecka. Te zabawne i wzruszające historie przedstawione na estetycznych zdjęciach gwarantowały autentyczne emocje i radość, jaką dorośli odczuwają podczas wychowywania niemowlaka.

Kolejnymi działaniami BrandLift była współpraca z Polish Soccer Skills. Ta zachęcała najmłodszych  do spełnienia sportowych marzeń. Eksperci marki podczas projektu opowiadali o swoich piłkarskich doświadczeniach oraz zaletach wakacyjnych obozów dla dzieci.

Istotnym elementem letnich kampanii była akcja #deichmann_BĄDŹwyjątkowa. Jej celem było zaprezentowanie konkretnych modeli butów poprzez opowiedzenie o pasjach, które powodują, że jesteśmy wyjątkowi.

„Wakacje to w marketingu influencerskim intensywny czas. To także okres, w którym istotna jest lekkość i prawdziwość kampanii skierowanych do konsumentów. BrandLift doskonale odnajduje się w projektach stawiających na naturalny przekaz. Wraz z klientami agencja pragnie aktywizować odbiorców do dzielenia się swoimi emocjami” – mówi Karina Hertel.

TikTok stawia na e-commerce i ujawnia dane

W ostatnim czasie TikTok opublikował dane dotyczące ewolucji zakupów online za pośrednictwem aplikacji i mediów społecznościowych. Wynika z nich m.in., że użytkownicy są dwa razy bardziej skłonni do dokonania jednorazowego zakupu w sieci, niż w sklepie tradycyjnym. To sprawia, że popularna platforma zamierza inwestować w e-commerce.

Sprzedaż za pomocą reklamy in-stream (wyświetlanej w formie wideo przed w trakcie lub po innych filmach) jest kluczowym elementem w strategii rozwoju aplikacji TikTok. Marka zauważa, że połączenie wszystkich elementów reklamy, w tym transmisji na żywo, zintegrowanych promocji czy pokazów zakupów pozwala na skuteczny zarobek i postrzega e-commerce jako kluczowy element dalszych działań. Podaje przy tym interesujące dane.

Wynika z nich m.in., że użytkownicy są dwa razy bardziej skłonni do dokonania jednorazowego zakupu online niż w przypadku tradycyjnej transakcji stacjonarnej. Kolejne wykresy pokazują, że w stosunku do odbiorców innych aplikacji, osoby korzystające z TikToka są: o 51% bardziej skłonne poznać produkty zobaczone w reklamie, o 87% chętniej oglądają transmisję na żywo, rozważając zakupy i o 76% częściej patrząc na posty z popularnym hashtagiem/marką zastanawiają się nad zakupem.

„Handel elektroniczny jeszcze niedawno określany przyszłością zakupów, teraz jest tak naprawdę najważniejszym kanałem sprzedażowym dla konsumenta indywidualnego. Z tego względu wszystkie media społecznościowe starają się nadążać za trendami e-commerce i umiejętnie dostosowywać do oczekiwań odbiorców w kontekście zakupów internetowych. Niewątpliwie TikTok najlepiej rozumie potrzeby użytkowników i jako jeden z liderów branży jest prekursorem zmieniającego się rynku” – mówi Karina Hertel.

Dane pochodzą z informacji opublikowanej na stronie: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-shares-new-insights-into-the-evolution-of-ecommerce-in-the-app-info/630339/.