Rozwój AI spowodował, że obecnie każdy korzysta lub opracowuje metody, by móc czerpać z najnowszych rozwiązań ułatwiających, usprawniających i automatyzujących pracę. Podobnie jest w influencer marketingu. Dzięki sztucznej inteligencji agencje są w stanie coraz lepiej dopasować twórców do marek, weryfikować jakość influencerów, monitorować ich zachowania czy sprawdzać zaangażowanie.

Sztuczna inteligencja umożliwia m.in. skuteczną analizę danych dotyczących zaangażowania użytkowników w treści publikowane przez influencerów. Ta obejmuje monitorowanie liczby interakcji, komentarzy, udostępnień oraz ogólnego zainteresowania określonymi tematami. Dzięki AI agencje influencer marketingu mogą dokładniej zrozumieć demografię i preferencje użytkowników. Wykorzystując analizę odbiorców, są w stanie określić, czy są oni zgodni z grupą docelową danej marki. To oczywiście niejedyne możliwości sztucznej inteligencji, która z miesiąca na miesiąc pozwala na coraz efektywniejsze wykorzystanie narzędzi.

– Dzięki funkcjom bazującym na AI jesteśmy także w stanie wykrywać nieprawdziwe konta oraz boty, które mogą zafałszować wyniki influencera. Jako BrandLift stworzyliśmy autorską platformę, na której analizujemy profile pod kątem pozyskiwania obserwatorów i obszarów tematycznych, na które mają największe zaangażowanie. By znaleźć się w naszej bazie, każdy z twórców musi przejść taką weryfikację – tłumaczy Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.

Mimo, że sztuczna inteligencja przynosi wiele korzyści w obszarze influencer marketingu, to nadal nie jest technologią doskonałą. Istnieją wyzwania, z którymi musi się zmierzyć, takie jak zdolność do rozpoznawania subtelnych aspektów i kontekstów, które obecnie są zrozumiane jedynie przez ludzi. Dlatego też, w niektórych przypadkach, metody oparte na AI będą musiały być poddane weryfikacji przez ekspertów, aby uzyskać pełny i kompleksowy obraz efektywności działań influencera.

fot: Materiały z kampanii realizowanych przez BrandLift. Profil @pigoutbox. Klient: Kino Świat. Kampania promocyjna filmu “Niebezpieczni dżentelmeni”