TikTok poinformował, że będzie nakładać wymóg oznaczania treści, które są tworzone przez sztuczną inteligencję lub znacząco przez nią modyfikowane. Kiedy użytkownicy natrafią na fragmenty treści wygenerowanych przez AI, niezależnie od tego, czy to krótki film, czy obraz, zostaną one oznaczone specjalnym znakiem, podobnie jak to się dzieje w przypadku reklam sponsorowanych.

Inne platformy także prowadzą eksperymenty z podobnymi rozwiązaniami, ale TikTok jest na tym polu wyjątkowy, ponieważ firma ByteDance już wcześniej wprowadziła etykiety AI w chińskiej wersji platformy.

Inteligentne oznaczanie treści generowanych przez sztuczną inteligencję to krok w kierunku większej przejrzystości i odpowiedzialności w świecie mediów społecznościowych. TikTok jest w czołówce, wprowadzając tę innowacyjną funkcję. To ważny krok w kontroli treści tworzonych przez AI na platformie – mówi Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.