Influencer marketing marek luksusowych w czasie inflacji. Jak prowadzić takie działania?

Marki luksusowe oraz influencerzy, którzy z nimi współpracują w ramach promocji produktów, muszą dostosowywać swoje strategie komunikacyjne do aktualnej na moment prowadzenia działań sytuacji ekonomicznej. Młodsze pokolenie doświadcza skutków kryzysu gospodarczego, takich jak wzrost cen (inflacja), co zmusza ich do bardziej oszczędnego trybu życia. Co więcej, przestają być zainteresowani treściami prezentującymi życie wyidealizowane i oderwane od rzeczywistości.

Według najnowszych danych Accenture, 24 proc. ankietowanych w wieku 25-34 lat i prawie jedna piąta w wieku 16-24 lat deklaruje, że przestała obserwować konta przedstawiające, ich zdaniem, zbyt wystawne życie influencerów, a przynajmniej to pokazywane przez nich w social mediach.

Nawet co piąta osoba decyduje się całkowicie zignorować treści reklamowe. Dodatkowo co trzeci badany, który wcześniej kupował rzeczy polecane przez influencerów, przestał wybierać produkty od marek, które nieodpowiednio zareagowały na obecny kryzys ekonomiczny, który przekłada się na wzrost kosztów życia.

– Marki premium i influencerzy powinni teraz skupić się na bardziej rzeczywistym i wiarygodnym przekazie, który bardziej będzie dotykał codziennego życia i potrzeb młodszych konsumentów. To podejście może przynieść większą skuteczność w komunikacji z tą grupą docelową, która obecnie ceni sobie bardziej autentyczne i prawdziwe doświadczenia – mówi Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.

fot: Materiały z kampanii realizowanych przez BrandLift

W jakich social mediach szukamy porad influencerów?

Facebook wciąż jest najczęściej odwiedzanym medium społecznościowym, ale traci na popularności. Obecnie to TikTok dynamicznie się rozwija i bije na głowę konkurencję – tak wynika z raportu BrandLift na temat rynku influencer marketingu. Gdzie i jakich porad szukamy najczęściej, śledząc media społecznościowe?

Zgodnie z danymi z raportu, aż 31% użytkowników TikTok’a regularnie sprawdza produkty, które są oznaczone lub promowane na platformie. To doskonała okazja dla firm do stworzenia przestrzeni reklamowej dla swojej marki. Odbiorcy tej platformy są bardzo zainteresowani produktami z branży kosmetycznej i odzieżowej, ale coraz częściej również decydują się na zakupy elektroniki, zachęcani przez rekomendacje influencerów. Warto zauważyć, że 23% badanych regularnie korzysta z porad twórców i często podejmuje decyzje zakupowe na ich podstawie.

W przypadku Instagrama 18% procent użytkowników regularnie korzysta z rekomendacji influencerów. To wzrost o dziewięć punktów procentowych względem roku 2019. 22% użytkowników dokonało zakupu poprzez Instagrama przynajmniej dwukrotnie po kontakcie z produktem w tym kanale.

– Zmniejszyła się częstotliwość korzystania z Instagrama w obszarze tworzenia contentu i stosowania hasztagów. Jednak jego ugruntowana pozycja, nie pozwala mu spaść z podium ulubionych mediów społecznościowych Polaków. Najbardziej dynamicznie rozwijającym się medium jest TikTok. W ciągu ostatnich trzech lat to medium potroiło liczbę użytkowników i zyskało grono lojalnych odbiorców. Najlepiej pokazuje życie innych, warte odwiedzenia miejsca i nowości produktowe. Na popularności zyskują też dostarczane przez to medium dynamiczne formaty. Odbiorcy szukają przystępnej formy wizualnej, która pozwoli poznać im produkt poprzez obraz – mówi Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.

fot: Materiały z kampanii realizowanych przez BrandLift

Wielopłaszczyznowość kampanii BrandLift kluczem do sukcesu

BrandLift jako kompleksowy dostawca usług influencerskich w różnych kanałach, podążając za zmianami na rynku, stosuje najnowocześniejsze rozwiązanie, jakim jest wielopłaszczyznowe prowadzenie kampanii. Pozwala to nie tylko zwiększyć atrakcyjność kampanii, ale także pobudzić zmysły użytkowników. W jaki sposób?

Na przestrzeni ostatnich miesięcy kampanie influencerskie zmieniły swoje oblicze. To już nie tylko działania podejmowane z twórcami, działającymi na Instagramie, ale także prowadzenie wielopłaszyznowych, angażujących aktywności. BrandLift przekonuje, że TikTok, Instagram, YouTube, Pinterest, Twitch czy Spotify to doskonałe platformy do realizowania najnowocześniejszych kampanii.

Era kampanii tworzonych za pośrednictwem tylko jednego medium powoli się kończy. Myśląc kreatywnie, chcemy przekonywać do łączenia kilku kanałów. W efekcie takie kampanie będą bardziej atrakcyjne dla klienta. To nie tylko więcej możliwości wizualnych, ale także możliwość pobudzenia zmysłów naszych odbiorców. Kreatywny, ładnie wizualny post pobudza wzrok. A gdyby dodać o tego działania na Spotify, które rozbudzą także zmysł słuchu? Żeby odpowiedzieć na potrzeby współczesnych użytkowników mediów społecznościowych musimy postawić na wielopłaszczyznowość – mówi Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.

Docieranie z przekazem za pośrednictwem różnych formatów niesie za sobą wiele korzyści. Czym więcej kanałów zostanie wykorzystanych, tym zwiększa się szansa dotarcia z kreatywnym przekazem do jak największej liczby użytkowników.

Najnowsze wyniki badania agencji BrandLift tematem numer jeden w mediach

Agencja marketingu influencerskiego BrandLift nie tylko stale poszerza grono swoich klientów, ale także tworzy badania dotyczące mediów społecznościowych. Najnowszy raport, realizowany metodą Cavi wspólnie z Zymetria na temat rynku influencerskiego w Polsce i potencjału sprzedażowego największych platform, spotkał się z dużym zainteresowaniem mediów. Jakie informacje kryły się w raporcie?

Liderzy branż najczęściej przeprowadzają własne badania, które są dla nich jednym z ważniejszych narzędzi pracy, pomagających prognozować trendy, ale i dopasowywać najlepsze rozwiązania. BrandLift przygotował raport prezentujący czołowe platformy społecznościowe, ale także ich potencjał sprzedażowy. Częścią badania była także analiza postaw konsumenckich. Wyniki mówią jasno – media społecznościowe to już nie tylko miejsce rozrywki, ale i… sprzedaży. Badanie zawiera porównanie lat 2019 i 2022.

Read more

Do BrandLift dołącza doświadczona Operations Manager

BrandLift nie tylko poszerza grono klientów, ale również dynamicznie rozwija swój zespół. Do agencji dołączyła właśnie Paulina Cajdler, obejmując stanowisko Operations Managera. Paulina ma nie tylko wzmocnić i skoordynować prace  zespołu Project Managerów, ale także usprawnić procesy wewnętrzne.

Paulina Cajdler posiada ponad 15-letnie doświadczenie w realizacji kampanii marketingowych i eventów. Do jej dotychczasowych obowiązków należało tworzenie i realizacja strategii marketingowych, analiza umów we współpracy z działem prawnym. Ponadto zajmowała się zarządzaniem zespołem, motywowaniem, szukaniem talentów wśród pracowników oraz przeprowadzaniem działań podsumowujących – rozliczaniem projektów i celów budżetowych.

Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift, podkreśla, ja ważne dla firmy jest kształtowanie rosnącej struktury, która zapewnia ciągły rozwój. To kluczowy cel agencji, który będzie realizowany także w nadchodzącym roku.

Rok 2022 był rkiem pełnym wyzwań. Nie udałoby nam się tyle osiągnąć, gdyby nie nasz zaangażowany zespół. Ponieważ BrandLift dynamicznie rośnie, to niezbędne jest budowanie kompleksowej struktury firmy, niezbędnej do realizacji coraz większych projektów. Bardzo się cieszę, że dołączają do nas kolejne osoby, które wnoszą doświadczenie, nową energię i pasję. Pozwala to nam realizować kreatywne kampanie dla poszerzającego się grona klientów. Jestem pewna, że nadchodzący to będzie rok wielu ekscytujących zmian i intensywnego rozwoju – mówi Karina Hertel.

BrandLift jest agencją specjalizującą się w działaniach z zakresu marketingu infulencerskiego. Od lat działa na polskim rynku, realizując duże kampanie dla największych marek. Agencja ma na swoim koncie współpracę z przedstawicielami różnorodnych branż – m.in. kosmetycznych, spożywczych czy odzieżowych. Realizuje projekty dla takich firm jak Ziaja, Deichmann, Cocodrillo, Beiersdorf, Avon, Hortex, Mars, Nestle, Henkel, Pepco, Rossmann, Aldi, Carrefour, Bausch&Lomb.

Galderma i Drogerie Natura nowymi klientami BrandLift

Grono klientów BrandLift stale się powiększa. Tym razem agencja zrealizowała działania promocyjne z dwoma markami z branży kosmetycznej – Drogerią Natura oraz firmą farmaceutyczną – Galderma. Celem dwóch dużych kampanii infulencerskich jest zachęcenie kobiet do  kompleksowego zadbania o swoje ciało.

 Marki z branży beauty często w swoich działaniach promocyjnych uwzględniają influencer marketing. Trend ten stale rośnie w siłę, a to wszystko głównie za sprawą poszukiwania przez konsumentów autentyczności i wiarygodności. Tik Tok i Instagram dają sporą przestrzeń na dokładne zaprezentowanie specyficznych właściwości kosmetyków. Internetowi twórcy nie tylko przybliżają informacje o produkcie, ale także prezentują go podczas używania.

Read more