Coraz częściej do naszej dyspozycji firmy z różnych segmentów rynku oddają dedykowane aplikacje. Umożliwiają one łatwy dostęp do oferty sklepu czy wiedzy na temat danego produktu. Ich wykorzystanie daje wiele korzyści konsumenckich, jednak nie zawsze jest łatwe dla użytkowników aplikacji. Jednym z elementów działań z zakresu marketingu rekomendacji jest edukacja. W tym kontekście twórcy internetowi pokazują swoim fanom, jak poprawnie korzystać z aplikacji mobilnych, a także zachęcają do pobierania ich na własne urządzenia. Tego typu kampanie BrandLift przeprowadziła dla takich marek jak Żabka, Rossman , IPLATV, OLX, TooGoodToGo, Yes2Move.

Pokazać w praktyce

Kluczową korzyścią, jaką daje marketing influencerski w kontekście promowania aplikacji mobilnych, jest edukacja odbiorców. Mogą oni pokazać, jak z nich korzystać, wskazać kluczowe funkcjonalności, a tym samym zachęcić swoich fanów do pobrania ich na własne smartfony.

#APPKAżAPPKA

Celem tej kampanii była promocja aplikacji sieci sklepów Żabka. W ramach tego projektu do współpracy zostało zaproszonych 23 influencerów działających w obszarze lifestyle. Każdy z nich otrzymał dedykowany link do pobrań aplikacji, które zamieszczał w Instasories. W postach twórcy opisywali zalety korzystania z nich, a także zachęcali do wzięcia udziału w konkursie, w którym uczestnicy pokazywali, jak korzystają z aplikacji Żabki na co dzień. Główną nagrodą był abonament do serwisu Netflix. W akcji wzięli udział tacy influencerzy jak: @sbastiankowalczykkk, @Zietkowsky czy @Madelinegavi. Efekty?

  • Zasięg po follow: 1 232 973 (cel 1 150 000)
  • Zasięg rzeczywisty: 624 074 (cel 620 000)
  • Interakcje: 37 319 (cel 35 000)

#ratu_jemy

Kolejną aplikacją, do której promowania BrandLift zaprosiła twórców internetowych była aplikacja TooGoodToGo, która pomaga walczyć z marnowaniem jedzenia. Zadaniem agencji było zaangażowanie do kampanii influencerów, którzy poruszają się wokół tematyki zero waste. Bardzo ważna była ich wiarygodność w oczach odbiorców. Pozwoliła ona zaangażować ich do walki ze złymi nawykami w kontekście „zarządzania jedzeniem” oraz w szerszej perspektywie do walki ze zmianami klimatu. Punktem kulminacyjnym akcji był Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia – wtedy twórcy publikowali posty z naklejką zasłaniającą 1/3 zdjęcia. Symbolizowało to, jak wiele jedzenia jest zwyczajnie marnowane. W kampanii wzięli udział tacy twórcy jak: @malwusek, @konradpondo i olivka_bosowska. W ramach działań powstał spójny i estetyczny content. Jakie były jej efekty?

  • Zasięg po follow: 1 027 729 (cel 840 000)
  • Zasięg rzeczywisty: 425 256 (cel 167 000)
  • Interakcje: 53 909 (cel 25 000)
#Rossmann_APP

Sieć drogerii Rossmann również zdecydowała się na kampanię z zakresu marketingu rekomendacji do promowania swojej aplikacji. Jej celem było dotarcie do zróżnicowanej grupy kobiet i mężczyzn w wieku w przedziale od 19 do 49 lat. Podjęte działania miały na celu zachęcenie grupy docelowej do pobrań i aktualizacji aplikacji. Stworzony content pokazywał jej funkcjonalności oraz korzyści, jakie daje posiadanie jej na swoim smartfonie. Do współpracy zaproszono twórców lifestylowych i parentingowych. Tworzyli oni dedykowane posty i karuzele zdjęć promujące aplikację, a w Instastories prezentowali, jak jej poprawnie używać. Ich działania wspierali także Youtuberzy technologiczni, jako tzw. leading voice. BrandLift do kampanii zaangażowało znanych influencerów, wśród których znalazły się m.in. @paulinasobon, @adriannaskon czy @antoninaflak. Kampania okazała się niezwykle udana, co potwierdzają jej efekty:

  • Zasięg po follow: 3 041 254 (cel 2 600 000)
  • Zasięg rzeczywisty: 1 106 631 (cel 520 000)
  • Interakcje: 133 978 (cel 78 000)
#przesylkiOLX

Wiosną tego roku OLX, lider wśród serwisów ogłoszeniowych w Polsce, zdecydował się na promocję tańszych przesyłek. Kampania miała podkreślać fakt, że na OLX każdy znajdzie coś dla siebie, a każdy Influncer w kilkudziesięciosekundowych filmikach miał zaprezentować 3-4 wersje wybranych zestawów ubrań. Bardzo dynamiczne i angażujące filmy zaowocowały znacząco lepszymi wynikami w stosunku do planu.