W ostatnim czasie TikTok opublikował dane dotyczące ewolucji zakupów online za pośrednictwem aplikacji i mediów społecznościowych. Wynika z nich m.in., że użytkownicy są dwa razy bardziej skłonni do dokonania jednorazowego zakupu w sieci, niż w sklepie tradycyjnym. To sprawia, że popularna platforma zamierza inwestować w e-commerce.
Sprzedaż za pomocą reklamy in-stream (wyświetlanej w formie wideo przed w trakcie lub po innych filmach) jest kluczowym elementem w strategii rozwoju aplikacji TikTok. Marka zauważa, że połączenie wszystkich elementów reklamy, w tym transmisji na żywo, zintegrowanych promocji czy pokazów zakupów pozwala na skuteczny zarobek i postrzega e-commerce jako kluczowy element dalszych działań. Podaje przy tym interesujące dane.
Wynika z nich m.in., że użytkownicy są dwa razy bardziej skłonni do dokonania jednorazowego zakupu online niż w przypadku tradycyjnej transakcji stacjonarnej. Kolejne wykresy pokazują, że w stosunku do odbiorców innych aplikacji, osoby korzystające z TikToka są: o 51% bardziej skłonne poznać produkty zobaczone w reklamie, o 87% chętniej oglądają transmisję na żywo, rozważając zakupy i o 76% częściej patrząc na posty z popularnym hashtagiem/marką zastanawiają się nad zakupem.
„Handel elektroniczny jeszcze niedawno określany przyszłością zakupów, teraz jest tak naprawdę najważniejszym kanałem sprzedażowym dla konsumenta indywidualnego. Z tego względu wszystkie media społecznościowe starają się nadążać za trendami e-commerce i umiejętnie dostosowywać do oczekiwań odbiorców w kontekście zakupów internetowych. Niewątpliwie TikTok najlepiej rozumie potrzeby użytkowników i jako jeden z liderów branży jest prekursorem zmieniającego się rynku” – mówi Karina Hertel.
Dane pochodzą z informacji opublikowanej na stronie: https://www.socialmediatoday.com/news/tiktok-shares-new-insights-into-the-evolution-of-ecommerce-in-the-app-info/630339/.