Media biznesowe szeroko komentują nowy raport opracowany przez Brandlift, który ukazał się na początku tego roku.
Sieci społecznościowe są już niezaprzeczalnie częścią naszego życia. Z Instagrama korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie, a w Polsce – ponad 8 milionów osób [1]. Na tle innych portali kojarzony jest przede wszystkim z ubraniami, trendami modowymi czy też obserwowaniem życia innych osób. Kosmetyki, wakacje i wyjazdy to kolejne obszary, które wykazują silne skojarzenia z tym serwisem – to wszystko znajduje potwierdzenie w najnowszym badaniu „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift”[2].
Powodów korzystania z Instagrama jest wiele. Na pierwszym miejscu badanie potwierdziło chęć zainspirowania się. Użytkownicy tego kanału są także otwarci na dzielenie się ze światem swoim prywatnym życiem. Silnie reprezentowana wśród odpowiedzi jest również możliwość podzielenia się zdjęciami oraz przemyśleniami. Instagram zdecydowanie nie jest miejscem dla polityki i (fake) newsów. Te zagadnienia to domena Twittera. Najpopularniejszymi mediami społecznościowymi wśród użytkowników Instagrama, oprócz Instagrama są Facebook i YouTube[3].
Rosnąca popularność mediów społecznościowych oraz sposób angażowania przez nie użytkowników sprawia, że są one doskonałym miejscem do prowadzenia działań reklamowych przez marki. Rosnąca liczba użytkowników Instagrama powoduje, że to właśnie ten kanał staje się ciekawą alternatywą dla marek, które chcą skorzystać z siły medium oraz kreatywności twórców tam zgromadzonych. Użytkownicy Instagrama, to głównie osoby ze średnim i wyższym wykształceniem, w wieku 15-34 lata, mieszkańcy większych miast. Jest to atrakcyjna grupa z dużym potencjałem zakupowym [4]. To powód, dla którego Instagram stał się kolejnym bastionem producentów i dystrybutorów marek, podobnie do tego, co miało miejsce kilka lat temu na Facebooku.
Badanie „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift” odbił się szerokim echem w mediach biznesowych a do skomentowania wynikających z niego wniosków zaproszono Karinę Hertel – dyrektora zarządzającego agencją BrandLift. O raportcie pisze Rzeczpospolita, Forbes, Onet, forsal, jak również został wymieniony w radiowej Trójce czy Tok FM.
O wnioskach badaniu warto przeczytać w Rzeczpospolitej: https://www.rp.pl/CYFROWA-Biznes/301129933-Media-spolecznosciowe-staja-sie-rywalem-gigantow-e-handlu.html?fbclid=IwAR0ey4kw5elNeF9Enkoh6EO4-XEyOAUcBZpiud-MfpEJPpFgpJZRGTOLE-s
[1] https://www.statista.com/statistics/253577/number-of-monthly-active-instagram-users/
[2] Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift.
[3] Jw.
[4] Instagram i jego polscy użytkownicy, Polskie Badanie Internetu.