W BrandLift zajmujemy się kompleksowym przeprowadzaniem kampanii w social mediach, opracowujemy założenia strategiczne i precyzyjnie dobieramy influencerów na podstawie analizy ich profili. Ale co, jeśli Twój produkt znajduje się w grupie „podwyższonego ryzyka”? Boisz się, że szeroka promocja w mediach będzie kryzysogenna dla Twojej marki? Niepotrzebnie. Dbając o wysoką jakość oferowanych przez nas produktów dla naszych Klientów udostępniliśmy zupełnie nowe narzędzie na rynku – Social Brand Safety.

Social Brand Safety to usługa, która ma na celu zminimalizowanie potencjalnie negatywnych reakcji na promocję produktów. Zadbamy o to, aby w odpowiedni sposób selekcjonować Influencerów i sprawdzimy ich dotychczasową działalność w zakresie konkurencyjnych produktów czy poruszania kontrowersyjnych tematów. Z badań wynika, że 65% użytkowników Instagrama obserwuje powyżej 100 osób (kont), a aż 75% osób skorzystało z poleceń Influencerów. Liczby pokazują, jak duże jest zainteresowanie ekspertami w sieci i jak ogromne znaczenie ma wybór odpowiedniej osoby do promocji produktów.

W ramach Social Brand Safety już na bardzo wczesnym etapie kampanii zaplanujemy scenariusze działań zapobiegające sytuacjom trudnym oraz wspierające markę, w przypadku ich wystąpienia. Program SBS składa się z kilku etapów:

  1. Stworzenia Q&A dla influencerów
  2. Weryfikacji wiedzy influencerów
  3. Moderowania dyskusji
  4. Blokowania internetowych trolli
  5. Zdejmowania postów w przypadku ataku trolli

Internet nie śpi, dlatego ostatnim etapem programu SBS jest gorąca linia z działem PR klienta, co z racji doświadczenia zespołu BrandLift w projektach PRowych, daje gwarancję na szybkie i efektywne wspólne działanie w celu zażegnania kryzysu.