Facebook wciąż jest najczęściej odwiedzanym medium społecznościowym, ale traci na popularności. Obecnie to TikTok dynamicznie się rozwija i bije na głowę konkurencję – tak wynika z raportu BrandLift na temat rynku influencer marketingu. Gdzie i jakich porad szukamy najczęściej, śledząc media społecznościowe?
Zgodnie z danymi z raportu, aż 31% użytkowników TikTok’a regularnie sprawdza produkty, które są oznaczone lub promowane na platformie. To doskonała okazja dla firm do stworzenia przestrzeni reklamowej dla swojej marki. Odbiorcy tej platformy są bardzo zainteresowani produktami z branży kosmetycznej i odzieżowej, ale coraz częściej również decydują się na zakupy elektroniki, zachęcani przez rekomendacje influencerów. Warto zauważyć, że 23% badanych regularnie korzysta z porad twórców i często podejmuje decyzje zakupowe na ich podstawie.
W przypadku Instagrama 18% procent użytkowników regularnie korzysta z rekomendacji influencerów. To wzrost o dziewięć punktów procentowych względem roku 2019. 22% użytkowników dokonało zakupu poprzez Instagrama przynajmniej dwukrotnie po kontakcie z produktem w tym kanale.
– Zmniejszyła się częstotliwość korzystania z Instagrama w obszarze tworzenia contentu i stosowania hasztagów. Jednak jego ugruntowana pozycja, nie pozwala mu spaść z podium ulubionych mediów społecznościowych Polaków. Najbardziej dynamicznie rozwijającym się medium jest TikTok. W ciągu ostatnich trzech lat to medium potroiło liczbę użytkowników i zyskało grono lojalnych odbiorców. Najlepiej pokazuje życie innych, warte odwiedzenia miejsca i nowości produktowe. Na popularności zyskują też dostarczane przez to medium dynamiczne formaty. Odbiorcy szukają przystępnej formy wizualnej, która pozwoli poznać im produkt poprzez obraz – mówi Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.
fot: Materiały z kampanii realizowanych przez BrandLift