Instagram testuje obecnie rozwiązanie pozwalające każdemu użytkownikowi tego medium umieścić tzw. swipe-up – link do określonej strony internetowej w swojej relacji (tzw. Instastory). Co w tym nadzwyczajnego? Obecnie jedynie twórcy posiadający co najmniej 10 tys. obserwujących mogli korzystać z tej funkcjonalności. Jak wpłynie to możliwości sprzedażowe oraz marketing influencerski?

 

Swipe-up to narzędzie, które w kontekście działań z zakresu marketingu rekomendacji niezwykle silnie wpływa na biznesowy aspekt publikowania treści na Instagramie. Pozwala na przekierowanie ruchu na strony internetowe klienta współpracującego z danym twórcą oraz korzystnie wpłynąć na tzw. ROI, czyli wskaźnik rentowności działań. W obecnie testowanym rozwiązani twórcy angażujących kont, posiadających jednak mniej niż 10 tysięcy obserwujących, będą mogli zamieszczać w swoich „stories” naklejki z aktywnym linkiem przekierowującym do danej strony, np. sklepu. Instagram deklaruje jednak, iż algorytm będzie dokładnie sprawdzał, jakiego typu linki będą publikowane. Jest to działanie, które ma na celu wyeliminowanie tzw. spamu oraz dezinformacji.

Same naklejki są obecnie niezwykle popularnym środkiem wyrażania opinii na Instagramie oraz interakcji między użytkownikami tego medium. Poszerzenie możliwości ich wykorzystania pozwoli niewielkim twórcom lub rozwijającym się firmom na zwiększenie biznesowej skuteczności ich kont. Testowane rozwiązanie z pewnością sprawi także, iż zwiększy się rola materiałów video w ramach tworzonych Instastories.

Photo: @jajkosadzone (Instagram)