Marka Rossmann, jedna z największych sieci drogerii w Polsce, rozpoczęła promocję nowych funkcjonalności aplikacji mobilnej. W tym celu podjęła współpracę z agencją marketingu influencerskiego BrandLift. Jak pokazują badania, aż 75 proc. użytkowników Instagrama skorzystało przynajmniej raz z poleceń i porad influencerów[1].

Najczęściej użytkownicy korzystają z instagramowych poleceń w kwestiach dobrania produktów pielęgnacyjnych, kosmetyków, a  także w obszarze przepisów i porad kulinarnych. Marka Rossmann postanowiła wykorzystać potencjał marketingu influencerskiego i wypromować nowe funkcjonalności aplikacji.

Nowa aplikacja ma wiele funkcjonalności, które ułatwiają życie klientom. To między innymi system planowania zakupów. W aplikacji pojawiają się też informacje o bieżących promocjach i rabatach. Do udziału w kampanii zaproszono tzw. smart shopperów. Ich zadaniem jest pokazanie, jak korzystają z aplikacji w dwóch ujęciach. –  Postawiliśmy na post natywny, gdzie zaproszeni przez nas influencerzy pokazują, jak planują zakupy w domu czy pracy poprzez aplikację Rossmann – wyjaśnia Karina Hertel, dyrektor BrandLift. – Drugie zdjęcie jest już robione w sklepie podczas zakupów. W ten sposób chcemy pokazać jak funkcjonalna jest aplikacja, która wskazuje influencerom półki z konkretnymi produktami.

To kolejna kampania realizowana przez BrandLift. Agencja współpracowała m.in. z Narodowym Instytutem Dziedzictwa przeprowadzając akcję mającą na celu promocję Stoczni Gdańskiej i wsparcie w staraniach o wpisanie na listę UNESCO. Agencja współpracowała również z komercyjnymi markami, jak AVON, promując nowe zapachy z ekskluzywnej kolekcji czy producentem komputerów Dell.

[1] Potencjał sprzedażowy Instagrama. Badania BrandLift 2019 r.