Agencja marketingu influencerskiego BrandLift nie tylko stale poszerza grono swoich klientów, ale także tworzy badania dotyczące mediów społecznościowych. Najnowszy raport, realizowany metodą Cavi wspólnie z Zymetria na temat rynku influencerskiego w Polsce i potencjału sprzedażowego największych platform, spotkał się z dużym zainteresowaniem mediów. Jakie informacje kryły się w raporcie?
Liderzy branż najczęściej przeprowadzają własne badania, które są dla nich jednym z ważniejszych narzędzi pracy, pomagających prognozować trendy, ale i dopasowywać najlepsze rozwiązania. BrandLift przygotował raport prezentujący czołowe platformy społecznościowe, ale także ich potencjał sprzedażowy. Częścią badania była także analiza postaw konsumenckich. Wyniki mówią jasno – media społecznościowe to już nie tylko miejsce rozrywki, ale i… sprzedaży. Badanie zawiera porównanie lat 2019 i 2022.
– Rola badań rynkowych jest nieoceniona. Jest to dla nas najbardziej rzetelne źródło informacji na temat konsumentów, potencjału konkretnych mediów społecznościowych czy zmian zachodzących w branży. Ponadto to dla nas ogromna dawka inspiracji, ponieważ znając potrzeby i oczekiwania użytkowników, wiemy jakie kierunki działań i kampanii będą interesujące – mówi Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.
Wyniki raportu
Wyniki raportu są dowodem zmiany w postawach konsumenckich. 43 proc. Polaków kupuje na Instagramie, a na przestrzeni trzech lat podwoiła się liczba użytkowników, która regularnie korzysta z poleceń influencerów właśnie na Instagramie. Natomiast TikTok niemal potroił liczbę użytkowników i stał się jedną z chętniej wybieranych platform sprzedażowych. Dwie na pięć osób dokonało kiedykolwiek zakupu za jego pośrednictwem, a 24 proc. z nas zrobiło to więcej niż 10 razy.
Więcej na temat raportu można przeczytać w artykule:
https://www.rp.pl/handel/art38041121-zakupy-coraz-czesciej-na-tiktoku-i-instagramie