Marki luksusowe oraz influencerzy, którzy z nimi współpracują w ramach promocji produktów, muszą dostosowywać swoje strategie komunikacyjne do aktualnej na moment prowadzenia działań sytuacji ekonomicznej. Młodsze pokolenie doświadcza skutków kryzysu gospodarczego, takich jak wzrost cen (inflacja), co zmusza ich do bardziej oszczędnego trybu życia. Co więcej, przestają być zainteresowani treściami prezentującymi życie wyidealizowane i oderwane od rzeczywistości.
Według najnowszych danych Accenture, 24 proc. ankietowanych w wieku 25-34 lat i prawie jedna piąta w wieku 16-24 lat deklaruje, że przestała obserwować konta przedstawiające, ich zdaniem, zbyt wystawne życie influencerów, a przynajmniej to pokazywane przez nich w social mediach.
Nawet co piąta osoba decyduje się całkowicie zignorować treści reklamowe. Dodatkowo co trzeci badany, który wcześniej kupował rzeczy polecane przez influencerów, przestał wybierać produkty od marek, które nieodpowiednio zareagowały na obecny kryzys ekonomiczny, który przekłada się na wzrost kosztów życia.
– Marki premium i influencerzy powinni teraz skupić się na bardziej rzeczywistym i wiarygodnym przekazie, który bardziej będzie dotykał codziennego życia i potrzeb młodszych konsumentów. To podejście może przynieść większą skuteczność w komunikacji z tą grupą docelową, która obecnie ceni sobie bardziej autentyczne i prawdziwe doświadczenia – mówi Karina Hertel, Partner Zarządzający BrandLift.
fot: Materiały z kampanii realizowanych przez BrandLift