Agencja BrandLift przeprowadziła kampanię w social mediach dla marki Maczfit – lidera i profesjonalnego dostawcy cateringu dietetycznego w Polsce z wyborem menu. Wyznaczone KPI zostały osiągnięte, wykonano też rekordowy plan na poziomie 600 procent!
Celem akcji realizowanej wspólnie przez Maczfit i BrandLift było zachęcenie konsumentów do zakupu zdrowej diety pudełkowej z wyborem menu od sprawdzonego dostawcy. Z badań[1] wynika, że Polacy pokochali diety pudełkowe. W 2019 roku zrealizowano aż 20 milionów dostaw, co stanowi wzrost o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu. Maczfit jest niekwestionowanym liderem sprzedaży z największa liczbą aktywnych klientów w Polsce, pracującym zgodnie z procedurą HCAAP i niemieckim certyfikatem jakości TUV. Jako jedyny catering posiada certyfikat V-Label dla wegan. Dostarcza dietę do ponad 400 miejscowości.
Celem kampanii efektywnościowej było zachęcenie do zakupu diety określonej liczby osób. Wyzwaniem okazał się dobór odpowiednich influencerów czy dobra ekspozycja diety w social mediach. Ponadto ograniczenia wynikające z lockdown’u i reżimu sanitarnego.
Agencja do akcji opatrzonej #Maczfit_maczrabat wybrała influencerów, którzy z uwagi na tryb życia idealnie wpisują się w behawioralny profil konsumencki.
– Zatrudniliśmy influencerów o najlepszym współczynniku wpływu i zaangażowania, na podstawie narzędzia własnego HashtagCircle – mówi Karina Hertel, dyrektor zarządzający BrandLift. – Zadaniem influencerów było pokazanie diety pudełkowej Maczfit w atrakcyjny sposób i zachęcenie swoich odbiorców do zakupu diety wraz z rabatem. Co ciekawe, w ramach akcji influencerzy mogli użyć dowolnego kanału komunikacji, tj. Facebook, Instagram czy Tik Tok. Dodatkowo dzięki monitoringowi social mediów systematycznie „podpowiadaliśmy” twórcom, gdzie w polskim internecie warto udzielić „podpowiedzi z unikatowym rabatem”.
Jakościowy i różnorodny content oraz świetny dobór infuelncerów do akcji sprawiły, że ta okazała się ogromnym sukcesem. Rezultatem kampanii była wysoka sprzedaż diet z kodem rabatowym.
[1] Przeprowadzonych przez firmę Dietly