Ponad 80 proc. internautów uważa, że w serwisie YouTube jest za dużo reklam – tak wynika z badania „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift”[1]. Kolejnym zatłoczonym portalem jest Facebook – takiego zdania jest 58 procent respondentów. Instagram, Twitter czy LinkedIn są uznawane za portale, na których nie ma za dużo promowanych treści.

Instagram uznany jest za medium niezatłoczone reklamami. 61 procent osób twierdzi, że treści promowanych jest w sam raz bądź za mało. Badanie „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift” pokazuje również, że korzystający z Instagrama mogą odpocząć od polityki czy fake newsów, a portal głównie jest kojarzony z ubraniami czy kategorią beauty.

– Najistotniejszym wnioskiem z badań nad odbiorem reklamy w mediach społecznościowych jest fakt, że użytkownicy Instagrama rozumieją i akceptują specyficzną formułę pokazywania produktów czy usług przez twórców. 78 procent respondentów chce być informowanych o nowościach, promocjach i rabatach. To jeden z powodów, dla których odwiedzają Instagram. Blisko 60 procent badanych jest zdania, że w mediach społecznościowych nie ma za dużo reklam. To bardzo dobry wynik. Kluczowe jest w tym przypadku wykorzystanie najbardziej efektywnych i zarazem lubianych form komunikacji reklamowych na Instagramie. A tutaj cała paleta możliwości – wyjaśnia Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

 

Najbardziej użytecznymi reklamami według użytkowników Instagrama są posty ze zdjęciami produktów oraz informacją o nich, a także posty z większą liczbą zdjęć. Nieco gorzej wypada format wideo, co może wynikać z miejsca i sytuacji kontaktu z medium – bez możliwości odtworzenia dźwięku. Reklamodawcy doceniają portal za pokazywanie produktu w kontekście stylu życia, dające bardzo dobrą przestrzeń do budowania marki.

 

***

Badanie „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift” zostało wykonane na zlecenie agencji marketingu influencerskiego BrandLift. Badanie ilościowe zostało zrealizowane techniką CAWI w społeczności Zymetria w listopadzie 2019 r. na grupie 400 osób w wieku 18-49 lat, która regularnie korzysta z Instagrama. Jego celem było poznanie użytkowników Instagrama, podejmowanych przez nich działań, zwyczajów i opinii nt. serwisu. Badanie obejmowało m.in. znajomość i używanie mediów społecznościowych, częstotliwość, preferencje oraz skojarzenia i intensywność reklam. Sprawdzono również zachowanie użytkowników na Instagramie, powody korzystania z tego portalu czy zachęcenie do kupna pod wpływem reklam. Badanie skupia się również wokół influencerów i korzystania z poleceń influcencerów na Instagramie.

***

BrandLift to agencja marketingu influencerskiego działająca zgodnie z filozofią marketingu 4.0, realizująca kampanie na Instagramie i docelowo innych kanałach społecznościowych. Firma specjalizuje się w łączeniu twórców z markami w ramach kampanii z nano- i mikroinfluencerami, jak również najbardziej wpływowymi i opiniotwórczymi postaciami ze świata social mediów. Agencja dysponuje autorską platformą technologiczną zapewniającą m.in. nadzór nad realizacją kampanii w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje światowej klasy narzędzia do weryfikacji influencerów pod kątem jakości i optymalizacji zasięgów. Agencja zbudowała autorską platformę do jak najbardziej efektywnego i skutecznego prowadzenia kampanii i automatyzacji całego procesu na linii Influencer – Agencja – Klient. Profile influencerów są szczegółowo analizowane pod kątem ich wiarygodności i deklarowanych parametrów kont, jak również dopasowywane do wymaganych do osiągnięcia wskaźników kampanii.

Więcej informacji: www.brandlift.pl

Kontakt dla mediów:

Paulina Stępień, Paulina.Stepien@38pr.pl, tel. 505-313-324
Martyna Solińska, Martyna.Solinska@38pr.pl, tel. 502-690-101

[1] Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift.