REGULAMIN DLA INFLUENCERÓW W SERWISIE BRANDLIFT
Postanowienia ogólne Art. 1
- Niniejszy regulamin określa ogólne zasady i warunki świadczenia usługi drogą elektroniczną za pomocą Serwisu internetowego, zlokalizowanego pod adresem www.brandlift.pl, na rzecz użytkowników końcowych sieci Internet, odwiedzających Serwis, którzy założą Konto Użytkownika Serwisu, w celu zgłaszania udziału Użytkowników, będących Influencerami, do udziału w Kampaniach.
- Niniejszy regulamin dostępny jest pod adresem www.brandlift.pl w formie, która umożliwia jego pobranie, zapisanie oraz wydrukowanie.
- Korzystanie z Serwisu wymaga uprzedniego zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Korzystanie z Serwisu może odbywać się wyłącznie w sposób przewidziany w niniejszym Regulaminie.
- Akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu dokonywana jest poprzez złożenie oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu, a następnie w momencie zgłoszenia aplikacji o założenie Konta Użytkownika w Serwisie, poprzez kliknięcie „Zarejestruj się”.
- Administratorem i właścicielem Serwisu jest BRANDLIFT Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
- BRANDLIFT Sp. z o.o. przysługują wszelkie prawa do Serwisu.
Definicje Art. 2
- REGULAMIN – niniejszy regulamin dla Influencerów w Serwisie.
- ADMINISTRATOR – podmiot świadczący usługę udostępnienia zasobów Serwisu na rzecz jej Użytkowników. Administratorem jest BrandLift spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, pod adresem Domaniewska 37, 02-672 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział KRS, pod numerem KRS 0000785873, NIP: 5272893049, REGON: 383333621, kapitał zakładowy: 9.000,00 zł
- KONTO – bezpłatna usługa świadczona przez BRANDLIFT Sp. z o.o. drogą elektroniczną na rzecz Użytkownika Serwisu.
- REKLAMODAWCA – podmiot trzeci, który współpracuje z BRANDLIFT Sp. z o.o. i zleca BRANDLIFT Sp. z o.o. realizację Kampanii na zasadach i warunkach (w tym Warunkach Kampanii) zawartych w odrębnych ustaleniach łączących BRANDLIFT Sp. z o.o. i danego Reklamodawcę.
- KAMPANIA – zlecone przez BRANDLIFT Sp. z o.o. działania promocyjne i marketingowe Reklamodawcy.
- SERWIS – aplikacja dostępna pod adresem internetowym app.brandlift.pl, dostarczana przez BRANDLIFT Sp. z o.o.
- PROFIL – zbiór danych, na podstawie których Administrator może podjąć współpracę z Użytkownikiem (Influencerem).
- UŻYTKOWNIK (INFLUENCER) – osoba posiadająca aktywne Konto w Serwisie 9. STRONA WWW – strona internetowa dostępna pod adresem: www.brandlift.pl, zarządzana przez BRANDLIFT Sp. z o.o.
- SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE – platformy społecznościowe, na których można uruchamiać Kampanie.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Rejestracja w Serwisie Art. 3
- Proces rejestracji polega na wypełnieniu wymaganych pól formularza rejestracji znajdujących się pod właściwym adresem w Serwisie, zaakceptowaniu Polityki Prywatności oraz Regulaminu.
- Zarejestrować Konto w Serwisie może osoba, która spełnia łącznie następujące wymogi:
1) ma pełną zdolność do czynności prawnych,
2) posiada aktywne (na dzień obowiązywania niniejszego Regulaminu jest to konto w Serwisie społecznościowym Instagram),
3) posiada minimum 500 obserwujących,
4) posiada pozytywną opinię indywidualnego profilu w Serwisie społecznościowym Instagram, dokonaną przez Administratora pod kątem ogólnych warunków reklamodawców współpracujących z BrandLift oraz pod względem treści prezentowanych na profilu w serwisie społecznościowym Instagram osoby aplikującej. Treści nieetyczne, obraźliwe, gorszące, sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego zostaną poddane negatywnej ocenie.
- Do założenia Konta Użytkownika należy:
1) podać imię, nazwisko i adres e-mail w oknie rejestracji oraz dokonać aktywacji poprzez wysłany na adres e-mail link aktywacyjny.
2) wypełnić ankietę danymi osobowymi,
3) uzyskać akceptację profilu Użytkownika przez Administratora na warunkach wskazanych w ust. 1 pkt 4.
Informacje, o których mowa powyżej, są wykorzystywane do identyfikacji Użytkownika w Serwisie, co pozwala na korzystanie z Serwisu.
- Podczas procesu rejestracji, Użytkownik ma obowiązek podania swoich prawdziwych aktualnych danych.
- W przypadku zmiany danych niezbędnych do rejestracji Użytkownik ma obowiązek niezwłocznie je zaktualizować za każdym razem, gdy nastąpi ich zmiana. 6. Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych. Brak zgód nie pozwoli ukończyć procesu rejestracji, a tym samym nie będzie możliwe skorzystanie z niektórych funkcji Serwisu.
- Wyrażając zgodę na przetwarzanie danych osobowych, Użytkownik wyraża także zgodę na ich prezentację w Profilu.
- Na skutek rejestracji Influencerowi zostaje przypisane jego konto. Influencer może mieć tylko jedno konto w Serwisie. Ostateczną decyzję o rejestracji podejmuje Administrator, który może jej odmówić, gdy Influencer lub jego Profil nie spełniają wymagań określonych przez Administratora.
- Użytkownik za pośrednictwem Serwisu poprzez wiadomości e-mail zostanie powiadomiony o aktywacji swojego Konta bądź odrzuceniu jego aplikacji. 10. W trakcie korzystania z Serwisu Użytkownik Konta może dokonywać zmian w zakresie danych osobowych oraz hasła dostępowego.
Zasady korzystania z Serwisu
Art. 4
- Posiadanie aktywnego Konta umożliwia udział w Kampaniach zlecanych przez Reklamodawcę, za pośrednictwem Serwisu BRANDLIFT, polegający na publikacji materiałów określonych w Warunkach Kampanii w profilach społecznościowych Użytkownika we wskazanych w Warunkach Kampanii Mediach Społecznościowych, w zamian za wynagrodzenie, określone w Warunkach Kampanii,
- W celu korzystania z Serwisu i założenia Konta, Użytkownik powinien posiadać podłączenie do sieci Internet oraz urządzenie z rozdzielczością o minimalnych parametrach 1280×1024 pikseli oraz dostęp do przeglądarki internetowej: Chrome w wersji 50 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies, lub Mozilla Firefox w wersji 50 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies lub Safari w wersji 10 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies.
- W zakresie korzystania z Serwisu Użytkownik nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treść, strukturę, formę i funkcjonalność Serwisu lub w inny sposób, który utrudnić bądź uniemożliwić dostęp do Serwisu innym użytkownikom.
- Użytkownik w zakresie korzystania z Serwisu zobowiązuje się do podawania danych zgodnych z prawdą.
- W zakresie korzystania z Serwisu Użytkownikowi zabrania się dostarczania treści uznawanych na obraźliwe, gorszące, nieetyczne, sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego.
- Naruszenie postanowień ust. 4 i 5 powyżej stanowi podstawę do likwidacji konta Użytkownika.
- Administrator zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczne korzystanie z Serwisu przez jej Użytkowników.
- Dostęp do korzystania z Serwisu na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie jest bezpłatny.
Kampanie Art. 5
- Influencer przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że Administrator samodzielnie decyduje, czy Profil Influencera spełnia wymagania, i w tym zakresie kieruje się dobrze pojętym interesem Reklamodawców jako ostatecznych zleceniodawców i beneficjentów Usługi. Uznanie przez Administratora, że Profil nie spełnia wymagań, o których mowa powyżej, może skutkować usunięciem go z oferty.
- W przypadku chęci podjęcia współpracy w ramach Kampanii, Reklamodawca podejmuje z kontakt z użytkownikiem za pośrednictwem danych kontaktowych udostępnionych zgodnie z art. 3 ust. 2 i ust. 3.
Umowa o dzieło/o świadczenie usług Art. 6
- W przypadku zakwalifikowania profilu Użytkownika do danej Kampanii, Użytkownik zawiera z BRANDLIFT umowę o dzieło, na warunkach wskazanych w Warunkach Kampanii, która reguluje w szczególności:
1) obowiązki Użytkownika w zakresie publikacji postów/zdjęć/video lub innych na swoich profilach w Mediach Społecznościowych,
2) wynagrodzenie przysługujące Użytkownikowi za realizację zawartej umowy, w formie pieniężnej, rzeczowej albo mieszanej, z zastrzeżeniem, że jeżeli wynagrodzenie ma postać pieniężną albo mieszaną, obowiązywać będą stawki obliczone dla danej Kampanii i dla danego Użytkownika, na podstawie indywidualnego ratingu Użytkownika w Serwisie,
3) warunki odbioru dzieła,
4) przeniesienie praw autorskich i praw zależnych od materiałów stanowiących utwory w rozumieniu ustawy Prawo autorskie, a stanowiących realizację umowy, 5) postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Użytkownika przetwarzanych przez BRANDLIFT w związku z zawarciem umowy o dzieło w damach danej Kampanii.
- W przypadku Użytkownika będącego indywidualnym przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą, Użytkownik zawiera z BRANDLIFT umowę o świadczenie usług, na warunkach określonych w ust. 1 pkt 1-5 powyżej.
Usunięcie Konta Użytkownika Art. 7
- Użytkownik ma prawo usunąć Konto, poprzez zgłoszenie Administratorowi prośby o usunięcie konta, z zastrzeżeniem ust. 2.
- Użytkownik, który zgłosił swój udział w Kampanii a następnie usunął Konto, zobowiązany jest do zapłaty kary w wysokości 1-krotności wynagrodzenia przewidzianego za realizację umowy o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2.
- Usunięcie Konta nastąpi w terminie 14 dni roboczych od dnia wpłynięcia prośby o której mowa w art. 7 ust. 1.
- Administrator może usunąć konto Użytkownika, które narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, w szczególności postanowienia art. 4 ust. 3 – 5.
Reklamacje Art. 8
- Użytkownikowi przysługuje prawo do zgłoszenia reklamacji dotyczącej świadczonych usług przewidzianych w niniejszym Regulaminie.
- BRANDLIFT może zwrócić się do Użytkownika w celu uzupełnienia informacji niezbędnych od rozpatrzenia reklamacji.
- Zgłoszenia reklamacyjne można składać w formie pisemnej na adres: Brandlift Sp z o.o., ul. Poznańska 16 lok.3, oo-680 Warszawa, bądź drogą mailową na adres: support@brandlift.pl
- Prawidłowo wypełniona reklamacja powinna zawierać następujące dane osobowe: 1) imię i nazwisko Użytkownika,
2) adres do korespondencji/adres e-mail,
3) przedmiot reklamacji.
- Reklamacja Użytkownika rozpatrywana jest w terminie 14 dni roboczych od dnia jej złożenia. Użytkownik zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji w sposób w jaki została ona wniesiona.
- Reklamacji nie podlega wynik postępowania kwalifikacyjnego Użytkownika do danej Kampanii.
Przetwarzanie danych osobowych Influencerów Art. 9
- W przypadku Influencerów współpracujących z Administratorem, przetwarzaniu podlegają następujące rodzaje danych osobowych:
- a) imię i nazwisko oraz adres, płeć, data urodzenia,
- b) zdjęcie profilowe z sieci społecznościowych,
- c) adres e-mail i numer telefonu,
- d) adresy kont w mediach społecznościowych i / lub stronie internetowej, e) nazwa konta, pseudonim (nick),
- f) informacje o preferencjach,
- g) informacje od agenta lub menedżera (jeśli dotyczy),
- h) liczba obserwujących, szacunkowe zaangażowanie na kontach w mediach społecznościowych i deklarowane grupy docelowe.
- Przetwarzane dane osobowe obejmują szczegóły uzgodnień zawartych między Influencerem a Administratorem, w tym daty rozpoczęcia i zakończenia zawartych umów, dane bankowe, dane Urzędu Skarbowego, informacje, które Influencer (lub jego agent/menedżer) przekaże na potrzeby realizacji Umowy, jak również informacje uzyskane bezpośrednio od Influencera dotyczące opinii, prowadzonej komunikacji na kontach w mediach społecznościowych, a także dotyczące postów marketingowych (w tym takie parametry jak liczba wyświetleń, typy obserwujących, grupy wiekowe itp.).
- W przypadku Influencerów z którymi potencjalnie może zostać podjęta współpraca, przetwarzaniu podlegają następujące rodzaje danych osobowych:
- a) imię i nazwisko, płeć, data urodzenia,
- b) zdjęcie profilowe z sieci społecznościowych,
- c) adres e-mail i numer telefonu,
- d) adresy kont w mediach społecznościowych i/ lub stronie internetowej, e) nazwa konta, pseudonim (nick),
- f) informacje o preferencjach,
- g) informacje od agenta lub menedżera Influencera (jeśli dotyczy),
- h) liczba obserwujących, szacunkowe zaangażowanie na kontach w mediach społecznościowych i deklarowane grupy docelowe.
- Jeśli Administrator miał kontakt z Influencerem, poza samą rejestracją w Serwisie, Administrator może również przetwarzać informacje uzyskane bezpośrednio od Influencera, dotyczące opinii w zakresie prowadzonej komunikacji na kontach w mediach społecznościowych i postów marketingowych (w tym takie parametry jak liczba wyświetleń, typy obserwujących, grupy wiekowe itp.).
- Wyżej wymienione kategorie danych osobowych mogą pochodzić z różnych źródeł. Administrator może przetwarzać dane osobowe, które zostały znalezione na publicznym profilu Influencera w mediach społecznościowych lub na publicznej stronie internetowej Influencera, w zakresie, w jakim informacje te były umyślnie udostępnione, a nie wyłącznie w celach prywatnych. Zarówno w przypadku Influencera z którym była prowadzona współpraca jak również w przypadku Influencera, z którym
istnieje prawdopodobieństwo współpracy, przetwarzaniu podlegają dane osobowe, które Administrator uzyskał w związku ze współpracą z Influencerem lub w celu jej zawarcia. Dane te mogą pochodzić z Umów zawartych między Administratorem a Influencerem, profilu(-ów) w mediach społecznościowych lub strony internetowej (stron internetowych) Influencera oraz informacji dostarczonych przez Influencera (lub agenta/menedżera).
- W przypadku Influencerów, z którym Administrator podjął już wcześniej współpracę, Administrator może przetwarzać dane osobowe w następujących celach: a) administrowania bazą Influencerów,
- b) podejmowania kontaktu w celu nawiązania współpracy w ramach nowych kampanii,
- c) oferowania usług Influecnerów Reklamodawcom na potrzeby Kampanii, d) ulepszania i poszerzenia oferty Administratora i świadczonych przez niego usług wobec klientów poprzez analizę rynku, identyfikację zasięgu i grup docelowych, e) utrzymywania kontaktu, obsługi zapytań, skarg i reklamacji,
- f) realizacji zobowiązań przewidzianych w przepisach prawa,
- g) zarządzania Umowami z Reklamodawcami,
- h) wdrażania Kampanii marketingowych we współpracy z Influencerem, i) realizacji umów z Influencerami,
- j) opracowywania raportów w celu podsumowania realizacji kampanii marketingowej. W przypadku Influencerów, z którymi nie została jeszcze podjęta współpraca, Administrator przetwarza dane osobowe Influencerów w zakresie, o którym mowa w ust. 6 lit. a-f powyżej.
- Administrator nie będzie dalej przetwarzać danych osobowych Influencerów w celach innych niż wymienione w Polityce prywatności.
Ochrona danych osobowych
Art. 10
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach Serwisu jest BRANDLIFT Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
- Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do realizacji Usługi prowadzenia Konta Użytkownika w celu umożliwienia udziału w Kampaniach oraz w celu realizacji pozostałych obowiązków wskazanych w niniejszym Regulaminie.
- Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników reguluje Polityka prywatności, która określa zasady zbierania, wykorzystywania, ujawniania, przechowywania i ochrony danych osobowych, które są zbierane podczas świadczenia usług przez Administratora oraz w trakcie wizyty na witrynie internetowej www.brandlift.pl, w aplikacji mobilnej oraz podczas rejestracji konta w serwisie internetowym www.brandlift.pl.
- Baza danych osobowych Użytkowników podlega ochronie prawnej zgodnie z obowiązującymi przepisami. Każdy Użytkownik ma prawo dostępu do danych, prawo do sprostowania danych, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.
Postanowienia końcowe
Art. 11
- Niniejszym Regulamin podlega prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych, zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego. 2. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji w Serwisie BRANDLIFT. 3. Regulamin może ulegać okresowym zmianom, o których Użytkownik będzie informowany. Jeżeli Użytkownik Konta, nie zaakceptuje wprowadzonych zmian, wówczas do dnia wejścia w życie zmian ma prawo złożyć oświadczenie o likwidacji tego konta i zakończeniu współpracy, co wymaga dochowania formy pisemnej lub wiadomości e-mail nadanych na następujące adres kontaktowe: support@brandlift.pl oraz hello@brandlift.pl
- Wszelkie spory między Użytkownikiem a Administratorem będą rozstrzygane polubownie, a w razie braku porozumienia, zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądu miejscowo właściwego dla Administratora.