Agencja badawcza www.influencermarketinghub.com wydała właśnie raport The State of Influencer Marketing 2019: Benchmark Report, w którym przedstawiła kluczowe trendy w influencer marketingu. Z badania wynika, że popularność Instagrama rośnie w ogromnym tempie. Wykazano, że w ciągu 5 lat liczba użytkowników tego medium wzrosła aż 10-krotnie.

Instagram to nie tylko źródło inspiracji dla wielu użytkowników tej aplikacji, ale również świetny sposób dla marek na dotarcie do jak największego grona odbiorców. W połowie 2018 roku Instagram ogłosił, że osiągnął 1 miliard aktywnych osób miesięcznie, a teraz jest na dobrej drodze do drugiego miliarda. Publikują oni aż 95 milionów zdjęć i filmów dziennie, a także przesyłają 400 milionów story na Instagramie dziennie.

Coraz częściej internauci szukają informacji o influencer marketingu

Jak wynika z badania, internauci coraz częściej szukają w Google informacji o influencer marketingu. Rok temu odnotowano wzrost dla tego hasła o 325 proc. Liczba wyszukiwań wzrosła z 3,9 tys. miesięcznie w 2015 r. do 6,5 tys. w 2016 r., a następnie 21 tys. w 2017 r. W 2018 roku odnotowano wzrost do 61 tys. Reasumując: w ciągu trzech lat liczba wyszukiwań dla tego hasła wzrosła aż o 1500 proc.

Influencer marketing jest skuteczny

92 proc. badanych osób uważa, że ​​influencer marketing jest skuteczny dla promocji marek i ich produktów. Prawie 2/3 firm, które przeznaczają budżet na działania w ramach influencer marketingu, zamierza zwiększyć wydatki w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a jedynie 17 proc. spodziewa się, że wydatki na w tym obszarze pozostaną takie same.

Więcej informacji na temat raportu znajduje się tutaj: https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-2019-benchmark-report/.

Photo credit: Visual Hunt