Pandemia koronawirusa obejmuje już 184 kraje[1]. Sytuacja ta wpływa na każdą sferę życia, również gospodarkę. Firmy, którym przyszło zmierzyć się z globalną epidemią, zmuszane są do przekształceń zarówno w swojej ofercie, jak i sposobie komunikacji. Dla wielu z nich głównym kanałem do kontaktu z klientami są media społecznościowe, w tym Instagram. Dla ich klientów, którzy poddają się kwarantannie, Internet został niemalże jedynym oknem na świat.

Kluczem do ograniczenia zakażeń wirusem COVID-19 jest zminimalizowanie kontaktów międzyludzkich do zera. Przymusowa autoizolacja potencjalnych klientów ma wpływ na funkcjonalnie wielu przedsiębiorstw. Wiele z nich koncentruje się na działaniach online, rezygnując z mediów głównego nurtu. Zmianie ulega również przekaz komunikacyjny. Treści nawiązujące do zabawy i wspólnego spędzania czasu musiały zostać szybko zastąpione innym przekazem.

 

#Zostańwdomu… i?

W mediach społecznościowych ogromną popularnością cieszy się akcja „zostań w domu”. Początkowo zdjęcia oznaczone #zostańwdomu miały w głównej mierze zachęcać do odpowiedzialnej postawy i ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa. Wraz z rozwojem sytuacji, coraz częściej relacjonują życie w dobie ogólnopolskiej kwarantanny.

 

 Jako BrandLift z przyjemnością włączyliśmy się w propagowanie oddolnej inicjatywy tworzonej przez naszych twórców pod hasztagiem #wygrajzwirusem. Ich dojrzałość przejawiająca się w poczuciu odpowiedzialności za innych i nawoływaniu do przestrzegania zaleceń zasługuje na pochwałę. Influencerzy mają ogromny wpływ zwłaszcza na młodsze pokolenie, nie tylko pod względem decyzji zakupowych, ale też promocję pewnych postaw – komentuje Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

 

Duża ilość czasu spędzonego w domu sprawia, że szukamy inspiracji do rzeczy, które można robić w czterech ścianach. Na Instagramie coraz popularniejsze są checklisty, które mogą posłużyć jako wskazówka.

 

Analizując działania influencerów, z którymi współpracujemy zauważyliśmy wzrost ruchu w mediach społecznościowych nie tylko po stronie twórców, ale też odbiorców. Marki, z którymi współpracujemy już od dłuższego czasu, intensyfikują swoje działania z twórcami. Zmianie też uległ sposób komunikacji: z lifestylowej, dotyczącej „chwytania chwili” i czerpania z życia pełną parą, na odwoływanie się do indywidualnych potrzeb użytkowników, skupieniu się na samym sobie co jest bardzo dobre zwłaszcza dla marek z kategorii beauty – dodaje Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

 

Dla wielu okres kwarantanny to dobry moment, aby poświęcić więcej czasu samemu sobie i zadbać o samopoczucie. Część osób decyduje się na powrót do dawnej pasji, nadrobienie zaległości w ulubionym serialu czy czytanie większej liczby książek. Z myślą o tej ostatniej grupie, marka Empik umożliwiła testowanie swojej oferty Premium przez 60 dni bezpłatnie. W ten sposób możemy korzystać z dostawy naszych zamówień kurierem lub do paczkomatu za 0 zł oraz bezpłatnego dostępu do pakietu 13 tysięcy e-booków i audiobooków. Poza nadrabianiem zaległych lektur chętniej też korzystamy z opcji domowego SPA. Relaksująca kąpiel, regularne stosowanie kremów i większa dbałość o swoje ciało, aby spędzając czas samemu z sobą, jednocześnie dobrze czuć się w swojej skórze. To właśnie troska o własne samopoczucie jest obecnie głównym hasłem jakim marka Nivea komunikuje się z klientami za pośrednictwem influencerów.

 

#Homeoffice i co dalej?

Konsumenci starają się jak najefektywniej wykorzystać kwarantannę. Praca z domu oraz ograniczone wyjścia to dla wielu nowość w porównaniu do wcześniejszego stylu życia. Aby czas spędzony z domownikami nie przekształcił się w wojnę domową, marka Bambino zachęca za pośrednictwem social mediów do bycia dla siebie milszymi, w końcu „wszyscy mamy niedoskonałe poranki”, dlatego warto rozpocząć dzień od kropli czułości. Z kolei EmpikFoto proponuje, aby wykorzystać ten okres na uporządkowanie zdjęć i albumów. Taka forma spędzenia czasu to dobra okazja do spędzenia czasu z najbliższymi. To nie jedyne marki, które w ramach współpracy z influencerami, starają się odpowiadać na aktualnie panujące nastroje. Samodzielny remont? #EasyzDulux. Bo właśnie w ten sposób marka Dulux promuje swoje najnowsze farby Dulux EasyCare+, za pomocą których można samodzielnie odmalować pomieszczenie lub odnowić mebel.

 

Sposób komunikacja z klientami w tym okresie jest szczególnie ważny. Trudno wyobrazić sobie, aby marki całkowicie zaprzestały dialogu z konsumentami, zwłaszcza przy wprowadzaniu ograniczeń w działaniach w outdoorze. W tym momencie największą przewagą mediów społecznościowych jako narzędzia komunikacji jest ich elastyczność i możliwość szybkiego reagowania na sygnały z otoczenia  – podsumowuje Karina Hertel, ekspert, dyrektor zarządzający BrandLift.

 

Sposobów na podtrzymanie relacji marka-klient jest wiele. Bez względu na przyjętą strategię komunikacyjną, ważne jest, aby działania te stanowiły najlepszy marketing-mix w odniesieniu do panującej rzeczywistości.

 

***

BrandLift to agencja marketingu influencerskiego działająca zgodnie z filozofią marketingu 4.0, realizująca kampanie na Instagramie i docelowo innych kanałach społecznościowych. Firma specjalizuje się w łączeniu twórców z markami w ramach kampanii z nano- i mikroinfluencerami, jak również najbardziej wpływowymi i opiniotwórczymi postaciami ze świata social mediów. Agencja dysponuje autorską platformą technologiczną zapewniającą m.in. nadzór nad realizacją kampanii w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje światowej klasy narzędzia do weryfikacji influencerów pod kątem jakości i optymalizacji zasięgów. Agencja zbudowała autorską platformę do jak najbardziej efektywnego i skutecznego prowadzenia kampanii i automatyzacji całego procesu na linii Influencer – Agencja – Klient. Profile influencerów są szczegółowo analizowane pod kątem ich wiarygodności i deklarowanych parametrów kont, jak również dopasowywane do wymaganych do osiągnięcia wskaźników kampanii.

Więcej informacji: www.brandlift.pl


Kontakt dla mediów:

Paulina Stępień, Paulina.Stepien@38pr.pl, tel. 505-313-324
Martyna Solińska, Martyna.Solinska@38pr.pl, tel. 502-690-101

[1] https://www.bbc.com/news/world-51235105