Karina Hertel, Dyrektor Zarządzająca BrandLift o nowym portalu społecznościowym, Clubhouse
Clubhouse to nowy portal społecznościowy, który powstał w 2020 roku i jest obecnie wyceniany na ok. 1 mld dolarów. Jego popularność stale rośnie, a analitycy przewidują, że ma szanse wejść w 2021 roku do tzw. mainstreamu. Jest zupełnie innym medium od znanych aplikacji takich jak Instagram czy Facebook. Wyróżnia go elitarność, czego dowodzi m.in. sposób dołączenia do portalu. Na tę chwilę zarezerwowany jest on jedynie dla użytkowników urządzeń Apple, choć trwają prace nad dostosowaniem aplikacji do urządzeń z Androidem.
Użytkownik musi otrzymać także zaproszenie od aktywnego członka społeczności Clubhouse, który ma do dyspozycji jedynie dwa zaproszenia. W aplikacji na tę chwilę jedyną funkcjonalnością są spotkania online w tzw. pokojach tematycznych. Rozmowy prowadzone są głosowo, na żywo. Nie ma możliwości znanego z innych portali społecznościowych zamieszczania zdjęć, czy tekstów. Twórcy Clubhouse stawiają na merytorykę – każdy z użytkowników powinien wnosić do portalu swoją wiedzę i dzielić się nią z innymi członkami aplikacji.
Clubhouse może budować swoją przewagę nad innymi portalami społecznościowymi w zakresie tworzenia podcastów czy tzw. live’ów. Co istotne, to właśnie te funkcjonalności stają się coraz bardziej popularne, także w ujęciu marketingowym i biznesowym. Na tę chwilę w aplikacji zarejestrowane są takie osoby jak: Elon Musk, Mark Zuckerberg czy nawet Kanye West. Daje więc możliwość rozmowy na żywo z celebrytami zarówno ze świata showbiznesu, jak i biznesu czy polityki.
Niewątpliwie warto śledzić rozwój aplikacji. Może ona stać się nowym, istotnym graczem w świecie mediów społecznościowych.